Има два вида хора на този свят – такива, които са организирани по природа, и такива, които биха загубили главата си, ако тя не бе част от тялото им.

Ако се окажете в последната категория, вероятно ще ви е много интересно да научите няколко организационни съвета. Ето кои са те:

1. Създайте си система

Има навици, които организираните хора поддържат, за да правят живота си много по-лесен. Един от тях е да оставят нещата там, където трябва, а не да ги поставят настрани и да се върнат към тях в моментите, когато са им нужни.

За да не случи това, е хубаво да си създадете специална система. Добър пример за това е вашата поща. Не оставяйте навсякъде всички писма и брошури, а си изберете едно място, където те да бъдат поставени и след това разгледани от вас.

2. Правете си списъци със задачите

Едно от първите неща, които трябва да направите, ако наистина искате да станете по-организирани в живота си, е да създадете списък с това, което трябва да направите, и не трябва да го правите само веднъж. Създаването на списък трябва да бъде ежедневен навик.

3. Преглеждайте списъка ежедневно

Експертите са категорични, че съставянето на вашия списък е добра идея, но той трябва да бъде разглеждан ежедневно, ако искате да се чувствате по-организирани в живота си. Прочитайте го през деня и отново вечер. Хубаво е да отмятате това, което сте направили и след това да направете следващия си списък.

4. Практикувайте отчетност

Нищо няма да се промени, ако не се държите отговорно в случай, че искате да сте по-организирани. Ето защо университетът в Рочестър ви препоръчва редовно да проверявате целите си и да разработите система за отчетност пред другите.

Кажете например, че искате да сте сигурни, че се придържате към графика, който сте записали в списъка си със задачи за деня. Бихте могли да уведомите приятел или колега какво трябва да свършите, за да се уверят, че няма да се разсеете.

5. Дръжте работното си място чисто

Мястото, на което работите е от важно значение, затова не го пренебрегвайте. Списание „Харвард Бизнес Ревю” препоръчва да поддържаме работното си пространство чисто. „Когато нашето пространство е хаос, ние също сме“ и това не е някакъв популярен лозунг, а съвет, който работи. 

Проучване от 2017 г. на популярната платформа Current Psychology показва, че хората, живеещи в бъркотия, по-трудно систематизират задачите си. Така че преди да стартирате нещо, уверете се, че го започвате на чисто.

6. Поддържайте тайните си места

Говорейки за безпорядък, не си мислете, че можете да скриете всичко в шкафовете на вашите бюра или маси. Американският канал HGTV препоръчва да поддържате подредени всички пространства, които използвате както у дома, така и на работното си място.

Това не означава, че не можете да имате място за неизползвани вещи. Все пак можете да вземете кошници, за да можете по-лесно да изхвърлите някои от вещите си.

7. Организирайте цифровия си живот

Да се организирате не означава просто да подредите дома си и да приключите задачите си. Това също означава да управлявате своя цифров живот. За щастие уебсайтът на приложението Follow изброява някои лесни решения, които да ви помогнат да премахвате бъркотията от всичките си устройства.

Първата стъпка е да архивирате всичко, така че ако направите грешка, тогава ще имате копие на всичко, от което се нуждаете. След като направите резервното копие, трябва да изтриете всичко, което смятате, че не ви е нужно. Следващата стъпка е да насочите вниманието си към уеб браузъра и имейла си.

8. Променете мисленето си

Този съвет може да изглежда малко измислен, но наистина е най-доброто нещо, което можете да направите за себе си, ако искате да промените организацията си.

„Не се организирайте, само за да направите нещата да изглеждат добре. Направете го по важни причини. Това трябва да бъде вход към по-голяма цел: спестяване на време, спестяване на пари или просто получаване на достъп до нещата, които притежавате“, казва консултантът по организация и производителност Джули Моргенщерн.

Ако се замислим, поддържането на организираност по отношение на нещо, което е освобождаващо, а не стресиращо, може да допринесе много за запазването на новия ви навик.

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет. При въпроси относно вашето здраве, медицинско състояние или лечение, задължително се консултирайте с медицински специалист.